שערים חשמליים
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מידע להתאמת מוצר

 
המידע המופיע להלן, בא לשפוך מעט אור על התחום ולסייע בבחירת המוצר המתאים לשימוש הצפוי.

לכל שיטת חסימה ישנם יתרונות וחסרונות. אולם, בסופו של דבר, ישנו מוצר אחד שהנו המתאים ביותר.
 

על-מנת לבחור ולהתאים המוצר המתאים ביותר עבורך, יש לבחון מספר נקודות תחילה:

 
האם נדרשת חסימת רכבים והולכי רגל גם יחד או חסימת רכבים בלבד?

במידה ונדרשת חסימת רכבים והולכי רגל גם יחד, הרי שהמוצר המתאים הנו שער ולא מחסום. במידה ואין דרישה לחסימת הולכי רגל ו/או קיימת פירצה נוספת דרכה עלולים הולכי רגל להכנס לאתר, הרי שהמוצר המתאים הוא מחסום הזרוע.

ככלל, ניתן לקבוע, שהן מההיבט הכספי והן מההיבט הטכני, במקומות בהם לא נדרשת חסימת הולכי רגל, מחסום זרוע הוא הפתרון המתאים. עלות רכישתו ותחזוקתו נמוכים, ומהירות פעולתו גבוהה יותר מאשר שער.

מחסום דוקרנים הנו מוצר נוסף המתאים לחסימת רכבים בלבד. התקנתו אינה דורשת הזנת חשמל, אך, חייבים להתקיים מספר תנאים לפני התקנתו.

 

מהי תדירות העבודה הנדרשת?

 
ככלל, ניתן לאמר שניתן להתאים ולתכנן כל מוצר לכל תדירות עבודה. 
טעות רווחת ונפוצה היא לחשוב שמערכת ההנעה היא הרכיב במוצר אותו יש להתאים ולתכנן לתדירות עבודה גבוהה.

למעשה, יש לזכור שהמוצר שער חשמלי הוא קודם כל שער ורק לאחר מכן חשמלי. כלומר, עלינו לבחון את כלל רכיבי המוצר ובסופם, גם את מערכת ההנעה. למעשה כל רכיב נע במוצר דורש התייחסות נאותה בתכנונו.

 

להלן מספר דוגמאות העלולות להשפיע על תדירות הפעלת מוצר כלשהו:

 

  • צירים – חייבים להיות ממוסבים על-מנת להקטין שחיקה למינימום ההכרחי. כל נקודת חיכוך בין שני רכיבים חייבת להיות ממוסבת.
  • מסילות – חייבות להיות מחומר מתאים ובכל מקרה בעל התנגדות לשחיקה גבוהה מאשר הגלגלים הנעים עליה. חייבות לעמוד בישרות נדרשת ולמנוע רעידות בשער.
  • קונסטרוקציה – חייבת להיות בעלת קשיחות מבנית מספקת ו"לסבול" משקיעות מינימליות. חייבת לעמוד ביישרות נדרשת כדי להקטין בלאי.
  • יסוד בטון – חייב לעמוד בכל הכוחות הפועלים על השער, לרבות כוחות רוח ולמנוע רעידות בשער.
  • חלקים פנימיים של מערכת הנעה (גלגלי שיניים)- גלגלי שיניים העשויים חומרים פלסטיים (אוקולון או אחרים) נוטים להתחמם ולהתעוות בעבודה בתדירות גבוהה ועל-כן אינם מתאימים לכך.
  • הסעת חום מנוע – איוורור מאולץ (מאוורר) מסייע להפחית חום מנוע בעת עבודה בתדירות גבוהה. מנועים שאינם בעלי מאוורר, אינם מתאימים לעבודה מאומצת (גם אם טבולים בשמן, שאינו מסייע ואף מפריע בהפחתת טמפרטורת המנוע לאחר שהתחמם).
 

אזור ההתקנה בארץ מהווה גורם חשוב בבחירת מערכת ההנעה.

 

  • פיקוד המשלב האצה והאטה בקצות מהלך – פיקוד שכזה (בקרת תדר במנוע תלת-פאזי) מסייע בהארכת אורך חיי הממסרה (גיר) וכלל רכיבי ההנעה (פס שיניים, גלגלי שיניים וכו'). פיקוד שכזה נדרש במיוחד ביחידות  אוטומטיות מאחר ובניגוד להנעת מכונות כלשהן בכיוון אחד, מערכת ההנעה של השער הופכת כיוונים ללא הרף וללא הפיקוד הנ"ל תסבול הממסרה מבלאי גבוה. 
  • גששי קירבה אינדוקטיביים ולא מפסקים מכניים – גשש קירבה מעביר פקודה לפיקוד לאחר שהגיע השער למצב סופי (פתוח או סגור). מאחר והגשש, כשמו, אינו מבצע מגע פיסי עם רכיב כלשהו, הרי שאין לו כל בלאי מכני, וזאת, בניגוד למפסקים מכניים המבצעים מגע בכל הגעה למצב סופי.
  • איכות עיבוד שבבי – ייצור רכיבים מסויימים כולל בתוכו עיבוד שבבי (לדוגמא, גלגלים וצירים). חריטת בתי מיסב ו/או צירים ללא הקפדה על  טולרנסים (אפיצויות) מתאימים, עלולה לגרום לבלאי מואץ ואף לסכנה בטיחותית.
  • פס שיניים (בשער נגרר) – ככל שרוחבו רחב יותר, כך שטח המגע עם גלגל השיניים גדול יותר והבלאי קטן יותר. קיימים פסי שיניים במודול 4 ברוחב 10 מ"מ וברוחב 22 מ"מ.
 

מהו הזמן המירבי האפשרי לפתיחת השער?

 
בהגיענו אל יחידה סגורה, עלינו לתת פקודת פתיחה ולהמתין לפתיחתנאו המחסום. לעיתים, המתנה זו מבוצעת בדרך, במקום  בו ממשיכים לנוע רכבים בצורה שעמידתנו מסכנת התנועה. ככל שהמוצר יהיה מהיר יותר ונוכל לפנות הדרך בזמן קצר יותר, כך ייטב.


המידע המופיע באתר הנו כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי, הניתן ע"י מי שהוסמך לכך והמותאם לכל מקרה ואתר לגופו

לתשומת לבכם, מוצרים המותקנים במקומות בהם אין פיקוח מתמיד של שומר, עלולים לסבול בתכיפות ממעשי ונדליזם.

לפרטים נוספים
 
 
 
 
לפנייה מהירה לגורן שערים 

 
* שם:
 
* טלפון:
 
  דוא"ל
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שירות בכל הארץ

Google+